- Звітність про використання коштів
- Замовлення підручників
- Нормативно-правові акти
- Структура та орган управління
- Мова навчального процесу
- Статут КМВПУЗТ
- Ліцензії
- Правила прийому 2024
- Кадрове забезпечення
- Вакансії
- Ліцензійний обсяг
- Фінансово-господарська діяльність
- Перелік освітніх послуг
- Звіт директора КМВПУЗТ
- Освітні програми
- Моніторинг якості освіти
- Гуртожитки КМВПУЗТ
- Мережа та контингент
- Інклюзія та доступність
Електронні засоби навчання
Головна статті |
---|
Електронні засоби навчання |
Продовження 2 стр. |
Продовження 3 стр. |
Всі сторінки |
Авторські електронні засоби навчання
В Козятинському МВПУЗТ розроблено 10 педагогічних програмних засобів з різних предметів, якими учні мають можливість користуватися під час занять та після уроків для самопідготовки.
В листопаді 2009 року програмні засоби навчального призначення для ПТНЗ електронний підручник з предмета «Будова, ремонт та експлуатація контактної мережі», електронний навчально-методичний комплекс «Будова, ремонт та експлуатація електровоза», електронний засіб з виробничого навчання для професії «Провідник пасажирських вагонів» отримали гриф Міністерства освіти і науки України, а в червні 2010 року посібник з предмета «Організація пасажирських перевезень», програмний засіб навчального призначення «Основи інформатики та апаратно-програмного забезпечення персонального комп’ютера» - погодження Міністерства освіти і науки України.
На даний час викладачами та майстрами виробничого навчання Козятинського МВПУЗТ розроблені та проходять апробацію наступні електронні засоби навчання:
- бінарний електронний підручник з предметів «Слюсарна справа» та «Автогальма рухомого складу»;
- електронний підручник з предмета «Основи роботи в Internet»;
- електронний посібник з виробничого навчання до теми "Комп'ютерні технології обробки інформації»;
- електронний підручник з предмета "Основи філософії".
На сьогоднішній день ведеться співпраця між викладачами спецпредметів Асоціації училищ залізничного профілю із розробки спільного електронного засобу навчального призначення з предмета «Будова і ремонт тепловоза» та «Автогальма рухомого складу».
Всі електронні педагогічні засоби розміщені в освітньому порталі училища, що функціонує в локальній мережі INTRANET. Їх використання забезпечує можливість учням: обирати, яким чином вивчати ту чи іншу тему з певної дисципліни; одержувати різні варіанти допомоги: консультації, алгоритми виконання завдань та інше; розв’язувати та виконувати значну кількість вправ, тестів, лабораторних та практичних робіт, працюючи над якими кожний має змогу простежити своє просування, визначити рівень засвоєння матеріалу, за необхідністю здійснити повторне вивчення; формувати вміння працювати з книгою, систематизувати матеріал, складати алгоритми виконання завдань, використовувати комп’ютер як засіб для моделювання виробничих процесів.
А також використання електронних ППЗ дає можливість тим, хто навчається, аналізувати подану інформацію, проводити пошукову роботу, моделювати виробничі процеси, розвивати логіку, самостійність та активність при засвоєнні знань.
Великої популярності у навчальному процесі здобули реалістичні програми - симулятори. Так, наприклад, при підготовці учнів, що навчаються за спеціальностями «Помічник машиніста електровоза» та «Помічник машиніста тепловоза» використовується тренажер по управлінню локомотивом та усунення несправностей «ZDSimulator», розроблений творчою групою на чолі з інженером-програмістом одного із підприємств Південно-Західної залізниці Усовим В’ячеславом Михайловичем.
Ця програма імітує дії помічника машиніста під час руху поїзда або локомотива. Інтерактивна мультимедійна система створює віртуальну модель кабіни електровоза чи тепловоза та модель місцевості, по якій проходить залізниця. Під час «проходження маршруту» створюються різноманітні стандартні та нестандартні ситуації, які дозволяють учню, використовуючи знання із предметів «Правила технічної експлуатації та інструкції на залізничному транспорті» і «Будова та експлуатація електровоза», зорієнтуватися та прийняти правильне рішення.
Учень, який готується до керування локомотивом, має можливість побороти просторову боязнь: він бачить локомотив збоку, зверху, з кабіни; має можливість набрати різні швидкості і візуально побачити наслідки неправильних дій. Завдяки цьому виникає впевненість, відповідальність за виконану роботу, зникає страх. Включення ігрового моменту підвищує якість знань, стимулює до навчання. За три роки використання симуляторів якість знань із предметів «ПТЕ» та «Будова та експлуатація електровоза» підвищилась з 67% до 85% (для достатнього та високого рівнів).
Творча група викладачів і майстрів училища працює над підключенням діючої електричної схеми електровоза ВЛ-80Т та ланцюгів управління та пневматичної схеми тепловоза М62У до персональних комп’ютерів (включення даної схеми та її робота здійснюватиметься за допомогою відповідного програмного забезпечення). Це дасть змогу учням практично зімітувати обов’язки машиніста, закріпити знання теоретичного матеріалу згідно вимог ПТЕ та інструкції по сигналізації, інструкції з технічного обслуговування електровозів і тепловозів в експлуатації (№ ЦТ-0056), інструкції з експлуатації гальм рухомого складу на залізницях України (№ ЦТ-ЦВ-ЦЛ-0015).
Останнє оновлення (Вівторок, 07 квітня 2015, 11:02)